Navigering
Start



Båtregister

Rederier

Varv



Bildreportage

Forum

Länkar



Kontakt

Om sidan

Vanliga frågor

Efterlysningar

Uppdateringar

Linnéa
La Mer vid Boda, Värmdö 2018-05-22
La Mer vid Boda, Värmdö 2018-05-22
Foto: Krister Nilsson
Fler bilder
  Fartygsfakta    
  Byggd 1994
  Varv Westerbergs Båtvarv AB, Möja
  Varvsnummer 63
  Registernr -
  Fartygstyp Motorfartyg
  Material Aluminium
  IMO nummer -
  Signal SFC 4000
  Systerfartyg -
  Teknisk data Vid byggnation Idag
  Längd öa 9,80 meter 9,80 meter
  Största bredd 3,40 meter 3,40 meter
  Djupgående 0,80 meter 1,20 meter
  Brt/Nrt - -
  Maskineri 2 x Volvo Penta AQAD 41 1 x Volvo Penta D6-370
  Effekt 400 hk, 294 kW 370 hk, 272 kW
  Toppfart 35 knop 34 knop
  Kapacitet 12 passagerare 12 passagerare
  Historik
  1994 Levererad av Westerbergs Båtvarv AB som Linnéa till Skärgårdsservice Anders Green AB, Djurhamn. Hemort Djurhamn. Taxi- och postbåt i Stockholms skärgård.
  2000 Såld till Stenborgs Finans Leasing AB, Norra Stavsudda. Ny hemort Norra Stavsudda.
  2000 Nya huvudmaskiner, av fabrikat Volvo Penta AQAD 41, 400 hk, 294 kW, installeras.
  2007-10-20 Såld till Gunnar Ekström, Stavsnäs Rederi AB, Stavsnäs och omdöpt till La Mer. Ny hemort Eknö. Taxibåtstrafik i Stockholms södra skärgård.
  2009-08 Drift och bemanning övertagen av Micke Wedberg, Sandhamns Sjöservice AB, Sandhamn.
  2010-05-01 Såld till Cascad Rederi AB, Runmarö. Ny hemort Runmarö.
  2017 Ny huvudmaskin, av fabrikat Volvo Penta D6-370, 370 hk, 272 kW, installeras vid Ramsmora Varv och Marina, Ljusterö. Övergår till enkelmontage.
  2024-10-14 Såld till Dalarö Båttaxi AB, Dalarö. Ny hemort Dalarö.
Tillbaka till Sandhamns Sjöservice AB
Tillbaka till Cascad Rederi AB
Tillbaka till Dalarö Båttaxi AB
 
 
Skärgårdsbåtar.se
Vi erbjuder dig nu 1735 fartyg, 1003 rederier och 124 nybyggnadsvarv.

Nytt material tillkommer ofta, både nya fartyg samt uppdateringar på de fartyg som redan idag finns på våra sidor!
Månadens presentation
m/s Fröja
AB Göteborg -
Styrsö Skärgårdstrafik

m/s Fröja Foto: Krister Nilsson

Fartyget färdigställdes vid Djupviks varv AB 1980 efter att skrovet tillverkats vid Falkenbergs varv AB. Leveransen till Styrsöbolaget skedde den 13 december och byggnadskostnaden uppgick till 6,5 milj SEK. Sedan dess och än idag är hon trogen trafiken i Göteborgs södra skärgård.