Navigering
Start



Båtregister

Rederier

Varv



Bildreportage

Forum

Länkar



Kontakt

Om sidan

Vanliga frågor

Efterlysningar

Uppdateringar

Hulda
Hulda af Söderhamn i Stugsund, Söderhamn 2012-07-31
Hulda af Söderhamn i Stugsund, Söderhamn 2012-07-31
Foto: Patrik Nylin
Fler bilder
  Fartygsfakta     Informationskällor:
* Christer Magnusson, EMA, 2008-04-01 PN
  Byggd 1992
  Varv Hasse Westers mekaniska verkstad AB, Jordfall
  Varvsnummer -
  Registernr 15653
  Fartygstyp Motorfartyg
  Material Aluminium
  IMO nummer -
  Signal SFC 6184, numera SDAU
  Systerfartyg -
  Teknisk data Vid byggnation Idag
  Längd öa 11,90 meter 13,30 meter
  Största bredd 4,02 meter 4,02 meter
  Djupgående 1,20 meter 1,20 meter
  Brt/Nrt - 14/11
  Maskineri 1 x Caterpillar 3208 V8 2 x Volvo Penta D6
  Effekt 425 hk, 312 kW -
  Toppfart - 20 knop
  Kapacitet - 35 passagerare
  Historik
  1992 Levererad av Hasse Westers mekaniska verkstad AB som Hulda till Moliar AB, Ellös, Orust. Chartertrafik.
  2003-02 Ombyggd vid Westers Mekaniska AB. Förlängd med 1,40 meter. Överstiger därmed 12x4 meter och klassas som skepp, omdöpt till Hulda af Ellös och får ny signal, SDAU.
  2005-03-18 Såld till Rederi Vänertrafik AB, Karlstad och omdöpt till Hulda af Karlstad. Trafik på uppdrag av Kristinehamns kommun.
  2008-04 Ombyggd vid Nya Westers Mekaniska AB, Hultås. Nya huvudmaskiner, av farbrikat Volvo Penta D6, installeras. Man ökar samtidigt från en till två huvudmaskiner.
  2012-05-31 Såld till Söderhamns kommun, Söderhamn för 1,135 milj SEK och omdöpt till Hulda af Söderhamn. Trafik i Söderhamns skärgård.
Tillbaka till Moliar AB
Tillbaka till Rederi Vänertrafik AB
Tillbaka till Söderhamns kommun
 
 
Skärgårdsbåtar.se
Vi erbjuder dig nu 1735 fartyg, 1003 rederier och 124 nybyggnadsvarv.

Nytt material tillkommer ofta, både nya fartyg samt uppdateringar på de fartyg som redan idag finns på våra sidor!
Månadens presentation
m/s Fröja
AB Göteborg -
Styrsö Skärgårdstrafik

m/s Fröja Foto: Krister Nilsson

Fartyget färdigställdes vid Djupviks varv AB 1980 efter att skrovet tillverkats vid Falkenbergs varv AB. Leveransen till Styrsöbolaget skedde den 13 december och byggnadskostnaden uppgick till 6,5 milj SEK. Sedan dess och än idag är hon trogen trafiken i Göteborgs södra skärgård.